Mina kedjor och backpar i Uffes crocs

Publicerat: 10 augusti, 2012 i modo hockey
Kedjor

Skröder – Sundström – Spina
För jag antar att det är så det är tänkt. Spina som snabb och målfarlig tredjelänk i gnistrande omgivning. I tanken en mycket tänkbar och fungerande formation.

Müller – Påhlsson – Nagy
Förmodligen den jag är mest stolt över. Jag sitter och myser till hur cool den skulle vara om den funkade. Tung, aggressiv, spelskicklig, snabb, smart. Den har allt. Som messmör med skinka. Vår egen legion of doom.

Hari – Ritola – Svensson
Jag tycker Ritola och Svensson förstod varandra bra därute de gånger de fick chansen tillsammans förra säsongen. Och med Hari på ena kanten i en ganska fri roll kan det bli en helt ok kedja både framåt och bakåt. Duglig på elitserienivå.

Kempe – Madsen – Öberg
Jag vet att det finns en fanclub därute som lobbar hårt för Madsen som center. Jag håller med! Han verkar trivas med det ökade ansvar som en centerroll innebär, och han slipper jaga som en vinthund på kanten. Kempe och Öberg kompletterar honom bra.

Backpar

Ahnelöv – Regehr
Potential till att bli seriens bästa backpar. Behöver jag förklara varför? Nej, tänkte väl det.

Cumiskey – Stehlik
Kompletterar varandra perfekt på papperet. Stehliks muskler och Cumiskeys fart kan bli formidabelt hot i båda ändar. Om första backpar i alla fall på förhand känns som en given succé så är jag inte lika säker på hur dessa två kommer fungera i Elitserien. För risken finns att Cumiskey vänder hem innan jul, och att Stehlik blir en rundningskon på blå. Men på förhand känns allt bra.

Lehtivuori – Byström
Jag skulle vilja skrälla in Byström här. Tror inte sannolikheten är stor att han tar en ordinarie plats, men skulle det bli på det viset så tycker jag Lehtivuori är perfekt vid hans sida som en stabil men ändå spelskicklig partner. Vill så gärna se Byström slå Enströmmackor genom mittzon i vinter. Gör det så.

kommentarer
  1. kingen skriver:

    kristian forsberg nichlas torp???

Kommentera

