Några tankar och fler bilder

Publicerat: 8 augusti, 2012 i modo hockey

Hej igen, ni får ursäkta bilderna. De är som de är helt enkelt, jag är novis på området. Jag kan väl heller inte säga att har full koll på vad som hände där nere idag. Grävandet bland otaliga inställningar tog det mesta av min tid, dessutom kände jag direkt att jag inte har någon som helst koll på vem som var vem där nere. Men några saker noterade jag allt.

Påhlsson! Kul! Han såg ut som den rutinerade fältherre vi förväntar oss att han ska vara. Full av rutin och stark som en björn. Tog mycket initiativ, men såg lite trött ut på slutet. Morten Madsen, en annan kaptenskandidat, såg också pigg ut. Åkte mycket skridskor, och stod och skottade på Starkbaum när träningen var slut. Jag hoppas han kan studsa tillbaka kommande säsong, för förra var han mer än lovligt blek.

Målvaktsarbetet känns seriöst. Masken arbetade stenhårt med de båda adepterna. Han och Alsenfelt var där redan innan träning började och övade på positionering, och tillsammans med Starkbaum körde han som sagt efter träningen tillsammans med Madsen och med vad jag tror var Dave Spina. Fick ingen direkt uppfattning om målvakterna, förutom att Starkbaum stod upp mycket och såg stor ut medan Alsenfelt hade en lägre mer täcka längs isen-stil.

Uffe Samuelsson driver på spelarna så fort det blir lite lojt. Det syns en stor skillnad mot de träningar jag beskådat innan med andra coacher. En helt annan intensitet, men också variation i övningarna. Jag gillar att det fokuseras på försvaret i år, i allt från värvningar till moment på träning. En kul variant de körde var upp och nervända klubbor för försvararna, bland annat.

Jag tycker ingen riktigt stod ut på isen idag. Men kanske är det ett styrkebesked, för kollektivet såg starkt ut. Jag hoppas verkligen det blir en bra start i år för då kan det bli en jäkligt kul säsong. Jag kan nästan lova det här och nu. Det är riktigt bra mix mellan allt egentligen. Ungt och gammalt, anfall och försvar, rutin och entusiasm, tuffhet och finlir.

Souvenirerna? Kassa. :(

På tal om det, här är lite fler bilder.

Kommentera

