Pissluffarderby

Publicerat: 4 januari, 2011 i modo hockey, södertälje sk

Kör en Jante och bjuder på ett totalt oväntat inlägg. Jag har nämligen haft privilegiet att se två matcher på raken, vinster givetvis, och ska snart se min tredje. Kvoten är således snart fylld för mig den här säsongen, för så där värst många fler blir det nog inte. Både intresse och arbete sätter käppar i hjulet. Jag får helt enkelt säga upp mig och vänta 20-25 år så kanske det kommer tillbaka, det där intresset.

Men det finns fortfarande en liten gnista kvar. För även om engagemanget har avtagit avsevärt sen 2007 så är det fortfarande kul att se gamle Svarten glida omkring (förra matchen!), Susse snubbla fram halvbakis och Påsen tro att han är stjärnan i ett sedan länge bortglömt flipperspel. Förrexten, skoj att se jättebabyn Eriksson tillbaka i snyggdressen. Aldrig någon favvo hos mig, men ändock en bra kille att ha vid uppspel. Allt är som det ska!

Noterar också att vår alldeles egen one-hit-wonder, Pikka! Pikka! Pikka! är hemma hos tryggheten igen. Ser lika goofy ut som vanligt, men de aviga kroppsfinterna sitter inte riktigt där ännu. Kommer nog mot gänget vi möter ikväll. Ja, så var det slovakerna förstås. Bartecko kör sin vanliga luring och är grym första tio matcherna. Gubbfan kämpar ju som en galärslav där ute. Väldigt oslovakiskt. Tur då att Nag… Nadsch, Nådsj fyller den rollen.

Luktar citron och kardemumma om fingrarna. Tar det som ett bra tecken. Heja Modo!

Kommentera

