Snart fem matcher spelade

Publicerat: 25 september, 2010 i modo hockey

Vinst ikväll och man får ändå säga att det gått över förväntan i inledningen. Modo har stundtals visat upp ett spel som räcker till slutspel, men jämnheten har lyst med sin frånvaro. Då får vi ändå komma ihåg att det kommer ta en stund innan allt sitter (vilket det i och för sig aldrig gör, men ni fattar) på grund av nya tränare, stora förändringar i truppen, ja, hela den fadderrullan.

Det finns en hel del skillnader från fjolåret. Som jag nämnt innan ser en man mer och mindre mycket bättre ut. Det går fortare(!), det är aggressivare och det finns en viss tanke bakom. Sen har det stundtals varit en fröjd att skåda arbetsinsatsen i alla spelformer, när koncentrationen funnits där.  Så jag hoppas man kan lägga sig på en hyfsad hög nivå där vad det lider, och inte tar ledigt för många kvällar.

Vad gäller individuella spelare så är det ungefär som förväntat. Charlie Cook är en budgetback för PP, det förstod man ju. Dimitrakos glider omkring men glimtar till ibland. Han är här för poäng, inget annat. Häggström och K-Fop har tagit ett steg till, bra så. Den förre får dock gärna tuffa till sig ännu mer. Ibland när han går in i närkamper ser det för jävla lustigt ut, oj oj, akta här kommer jag. Lite så. Susse, Nicky D och Timmy bäst så långt.

Däremot är jag inte helt såld på Tarkki. Ibland ser han inte alls bra ut, bara som en uppgraderad version av Eiffeltornet. Han känns helt enkelt inte så tät, och jag kommer på mig själv att bli nervös så fort någon skjuter åt hans håll. Den känslan ljuger sällan. Men jag hoppas att det bara en chimär. Kanske att han behöver några matcher för att komma in i ES-spelet. Och TKO, han behöver en säsong, sen blir det bra. Hoppas det blir mindre.

Kommentera

