Ännu en sömnig bortamatch

Publicerat: 23 september, 2010 i luleå hf, modo hockey

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om den här matchen. Det var så jävla tafatt och töntigt spel från båda lagen att jag stora delar av matchen undrade om det var hockey vi såg. Skellefteå behövde inte precis förta sig. Från och till slarvade de betänkligt i försvarszon, men Modo var helt oförmögna att göra något vettigt av det överhuvudtaget. Jag kan förstå att Skellefteå haft lite problem inledningsvis mot piggare lag.

Positivt då? Nja, en man mer och mindre ser fortsatt hyfsat ut. Det är en markant skillnad mot förra säsongen. Sundström är så där äckligt bra igen, men hade inte mycket hjälp idag. Och Kristian Forsberg fortsätter att övertyga. Tyvärr är nog Hasse Jonsson borta nästa match också, vi skulle nämligen behöva lite vinnarmentalitet. Som tur är har jag annat för mig på lördag.

Fortsätter det så här blir det inte mycket mer hockey för mig den här säsongen. Publiken där uppe verkar ha haft något sjätte sinne inför i alla fall, de visste nog vad som väntade. Var det verkligen över 4000 pers?

kommentarer

Kommentera

